Hei dere!

Det var egentlig planen å blogge når jeg kom hjem igjen i går, men det eneste som sto i hodet mitt var sengen. Eller, rettere sagt først toalettet, så litt sjokolade og så sengen. Jeg og Espen kom hjem igjen rundt klokken ni i går, og det er jo egentlig ikke så sent, men når det har vært fullt kjør siden klokken syv så blir man sliten klokken ni, hehe. Men nå er jeg klar! Jeg har fått kaffe, knekkebrød og m&m i magen, og det er vel alt man trenger for å sitte en stund fremfor dataen?

Dagen i går gikk langt forbi alle forventninger. Vi tok bussen fra Las palmas til Puerto de Mogan, og det tok ca. en time og førti minutter eller noe. Det er forresten veldig mye enklere å reise med bussen en hva jeg hadde forventet, og så koster det nesten ingenting. Vi betalte 170 norske kr for to personer, og med taxi ville det blitt 600-700 kr, så det lønner seg å sjekke opp bussene. Når vi kom frem var det hauger med boder og selgere langs gatene, så vi ble gående og titte litt på veg ned til havnen der vi skulle bestille billetter til den aktiviteten vi hadde plukket oss ut. En del av dere har sikkert alt sett det, men vi kjøpte da billetter til en 45 minutters tur UNDER VANN! Det er en ubåt som tar deg et stykke ut, og så dykker den 25 meter under vann. SYKT! Man kunne hele tiden følge med på ubåten når den gikk under vannet da alle setene hadde hver sin skjerm. Veldig kult å se når ubåten sank under vannet, samtidig som det var utrolig sprøtt å tenke på at man faktisk var under vann, og da etterhvert 25 meter under. Vi fikk se to ulike skipsvrak, fisker og masse grums – hehe! Anbefaler absolutt å teste det ut om noen av dere skal til Puerto de Mogan. Det var god plass i ubåten, og ikke noe dytting eller knuffing for å få se. Du hadde ditt sete der du fikk se alt, samtidig som du kunne bevege deg rundt for å blant annet se der hvor kapteinen satt. Jeg synes i alle fall at det var veldig artig, og ikke minst gøy å tenke på at jeg har vært 25 meter under vann i en ubåt!

Etter ubåtturen spaserte vi rundt i noen av de fineste gatene jeg noen gang har satt mine ben i. Jeg ventet bare på at hele gjengen fra Mamma mia skulle komme hoppende frem fra et hjørne og synge, haha. Det var trange gater med hvite murhus som var dekket av blomster, en nydelig havn og mange små koselige restauranter. Drømte meg litt bort når jeg gikk forbi et av murhusene som var til salgs, tenk å bo der! Da måtte jeg ha lært meg å synge sånn som de i Mamma mia, det hadde vært sykt gøy.

Jeg er så glad for at vi tok turen til Puerto de Mogan, for den dagen er virkelig en dag jeg vil huske lenge. En dag med mange, mange fine minner og opplevelser. Det går også en båt som man kan ta fra blant annet Puerto Rico til Mogan, det var det familien min gjorde når de besøkte Mogan. Vi skulle egentlig ta den hjem igjen, men så ble vi der så lenge at den siste båten gikk før vi var ferdige med å utforske, hehe.

Håper dere hadde en fin dag i går dere også, og om dere skulle ha noen spørsmål om Puerto de Mogan så må dere bare spørre! Vi hadde i alle fall en helt fantastisk dag der, og jeg tror kanskje at vi faktisk må ta turen tilbake en gang til! Det var bare så fantastisk fint der ♥