I dag tenkte jeg å gjøre en liten vri på ukens oppskrift, og heller tipse dere om mine tre frokost/lunsj favoritter! Jeg vet jo at det er mange som velger å ta knekkebrød, eller vanlig brød til både frokost, lunsj og kvelds da det er det som går ”raskest”, men ingen av disse oppskriftene tar noe spesielt lang tid – jeg lover! Det er jo ikke noe galt med hverken knekkebrød eller vanlig brød, men man kan jo gå litt lei, hehe! Synes også det er mer ”kos” med disse rettene. La oss starte!

· Havregrøt med mandelmelk og vann ·

Havregrøt er vel kanskje noe av det mest normale man kan ha til frokost, men jeg kan jo tipse om hvordan jeg lager min! Til en porsjon tar jeg 1 dl havregryn, 1 dl usøtet mandelmelk og 1 dl vann. Det som utgjør den aller største forskjellen på havregrøten er om man koker den, eller bare hiver den i mikroen – den smaker MYE bedre etter at den er kokt. Siden jeg bruker mandelmelk så blir det en litt mer nøtteaktig smak på grøten, noe jeg liker veldig godt! Jeg liker å toppe havregrøten min med kanel, banan og skogsbærblanding (gjør ingenting om bærene er fryst).

· Smoothie bowl x 2 ·

Jeg har to ulike smoothie bowler som deler førsteplassen akkurat nå, og det er en med skogsbær, og en med mango og ananas. På de begge er det bare å hive alt i blenderen, tømme det i en skål og putte på topping, og som jeg nevnte en annen gang – man trenger ikke å dandere så voldsomt om man ikke ønsker. Til den med skogsbær trenger du: 150 g mager vaniljekesam, 1 dl melk og 200 g fryste skogsbær. Til den andre bowlen trenger du: 1 dl mango, 1 dl ananas, 1 banan og 1 dl melk. Som topping bruker jeg å variere mellom havregryn, mandler, kokos, granola, banan, kiwi og ulike bær – her velger en det en liker best selv.

· Mager vaniljekesam med varme bær·

Denne la jeg jo ut et tips om for bare noen dager siden, men jeg måtte nesten ta den med da den uten tvil er en av mine favoritter! Til denne trenger du mager vaniljekesam, skogsbær, havregryn, mandler og litt mørk sjokolade om du skal kose deg ekstra, hehe. Smaker veldig godt uten også, så det er absolutt ikke en nødvendighet!
Håper dere likte en litt annerledes torsdag-oppskrift, og at dere kanskje ble litt inspirerte til å teste ut noe nytt til frokost/lunsj! Ha en fin kveld ♥